VANLIGA FRÅGOR

Vilka behandlingar erbjuder ni?

Vi erbjuder allt inom tandvård för både barn och vuxna. Exempel på vad vi erbjuder: undersökningar, akuttandvård, lagningar, kronor och broar, fasader, proteser, estetisk/kosmetisk tandvård, tandreglering med Invisalign, implantatbehandling osv.

Vad är era öppettider och hur bokar jag en tid?

Våra öppettider är:

Måndag-torsdag                8.30 till 17.00

Fre-lö-sö                            Stängt

 

Du kan boka tid genom att:

Logga in på:          noemi.opusdentalonline.com
Ring oss på:                      042-134980
Maila till:                info@tandlakarehbg.se
Besök oss på:     Drottninggatan 62, 25221 Helsingborg

Hur lång tid tar en tandundersökning och vad ingår i den?

Vi bokar 30 minuter för en undersökning och följande ingår:
  1. Hälsodeklaration: Tandläkaren kommer att fråga om din hälsodeklaration, inklusive tidigare sjukdomar, mediciner och allergier.
  2. Munundersökning: Tandläkaren kommer att undersöka din mun, tänder, tandkött och tunga för att söka efter tecken på karies, tandproblem, tandköttsproblem eller andra tandproblem.
  3. Käkmuskler och käkleder: Tandläkaren kommer att undersöka dina käkmuskler och käkleder för att söka efter tecken på obalans i tuggsystemet
  4. Röntgenundersökning: Tandsköterskan tar röntgenbilder och tandläkaren tolkar dem för att undersöka tändernas struktur, inklusive karies som inte syns på ytan.
  5. Tandstensborttagning: Tandläkaren kommer att undersöka och vid behov rengöra dina tänder, avlägsna tandsten och tandplack (ingår upp till 5 minuter).
  6. Diskussion: Tandläkaren kommer att diskutera resultatet av undersökningen med dig, identifiera problem, och rekommendera lämplig behandling eller förebyggande åtgärder för att hålla din mun och tänder friska.

Accepterar ni patienter med tandvårdsbidrag?

Ja, du kan utnyttja ditt allmänna eller särskilda tandvårdsbidrag hos oss. Vi välkomnar även patienter som är berättigade till tandvård inom sjukvårdstaxa.

Vilka betalningsalternativ finns tillgängliga på kliniken?

Hos oss kan du betala med kort eller Swish. Vi hanterar inte kontanter och har inte fakturamöjlighet. Du betalar oftast efter varje besök. Vi har även samarbete med Resurs Bank för eventuell kredit.

Kan ni erbjuda akut tandvård och hur hanterar ni akuta problem?

Ja, vi erbjuder akut tandvård. Vid akuta besöket gör vi allt som krävs för att du ska bli smärtfri när du lämnar kliniken.

Vad är er policy för avbokning eller ändring av en tid?

Du kan avboka eller ändra din tid senast 48 timmar före din uppsatta tid.

Du kan ringa eller maila oss, alternativt om det handlar om en undersökning så kan du ändra tid själv på: https://noemi.opusdentalonline.com

Erbjuder ni sedering för patienter med tandläkarskräck?

Ja, du kan få behandling under så kallad premedicinering, dvs du får lugnande medel på kliniken, strax före din behandling. Vi har inte lustgas eller narkos.

Har ni tandhygienister på kliniken?

Vi erbjuder alla tjänster inom hygienistens kompetensområde – tandstensborttagning, puts och polering av tänder samt alla förebyggande åtgärder vad gäller tandlossning och karies

Kan ni hjälpa till med tandblekning eller andra kosmetiska tandbehandlingar?

Ja, absolut, vi har stort intresse för kosmetiska förbättringar när det gäller tänder och erbjuder allt inom det området.

Boka tid hos oss idag

Kontakta oss